top of page

יום בעקבות לוחמים


יצאנו בעקבות לוחמים ...

ממש לפני שבוע המלש"בים של י"ב יצאו ליום בעקבות לוחמים ברמת הגולן והינה כל מה שרציתם לדעת על מה היה שם. יום בעקבות לוחמים זהו פרוייקט אשר במהלך שבועיים, מגיעים כ-45 אלף מלש"בים לרמת הגולן ומסיירים להם גם כן באתרים כמו עמק הבכא, אכמדיה, תל פאחר ועוד...

אז מה המטרה אתם שואלים? ובכן, לתת לכם אפשרות לבחון את מגוון התפקידים שיש לצה"ל להציע, להתבונן ולהכיר וגם להגיש מועמדות. היעד הראשון אליו הגענו היתה העיר קצרין אשר מארחת את היום הזה ואת עשרות אלפי התלמידים המגיעים אליה. נתנה לנו ההזדמנות להסתובב בין ביתני החילות השונים ביניהם: חיל האוויר, חיל הים, חיל הרפואה, חיל הלוגיסטיקה, חטיבות חי"ר שונות ועוד.. נראה כי החיילים אשר הסבירו לנו, התלמידים – על התפקיד שלהם, באמת נהנים ממה שהם עושים. לראות את החיילים גאים לדבר במה שהם עוסקים בו בצבא נותן לך תחושה שצה"ל זה לא דבר כל כך נורא ומשביז ושאם תרצה מספיק – תגיע למקומות שבהם יהיה לך גם כיף וטוב ככה. הסיבוב בין הביתנים והיכרות עם החילות והתפקידים שיש לכל חיל להציע גורם לך להרגיש מלא מוטיבציה והכי "צהוב" בעולם. מטרת הפרויקט הזה שהיא בעצם לעודד התגייסות ומתן שירות מועיל בצה"ל בהחלט הושלמה כמעט במלואה עוד בחלק הראשון של הסיור.

אז מה ראינו שם? ראינו חיילים משחקים מלחמה! באמת! חיילי חטיבת גולני הציגו בפנינו כיצד מתנהלת התנהלות בקרב וזה הרגיש הכי אמיתי שיש, הגנה – היא הרגש הראשון שמציף אותך כשאתה שומע את היריות ורואה את היכולות של חיילי צבא ההגנה של מדינת ישראל. אחר כך ראינו חיילים משחקים בטנקים! מפגן אש של חיל השריון וחיל התותחנים הבהיל את כל אלפי התלמידים אשר עמדו וראו אותו. ראיתם אי פעם טנק יורה? כי אנחנו כן! ההדף הורגש בקרב התלמידים אף על פי שעמדנו במרחק עשרות ק"מ מהטנק עצמו. זה היה מרהיב, מלא גאווה והרגשת בטחון. ולקינוח... הלהקה הצבאית פינקה אותנו בשירי צה"ל ואפילו קצת מהשירים שכולנו היום שומעים בדרך לבית ספר! לסיכום, היה יום מלא בחוויות, מלמד ומעודד מאוד שירות מועיל בצה"ל. חזרנו מורעלים!!!

6 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page