top of page

סמינר סביבה יב'

ב-26 לספטמבר 12 בלילה יצאה המגמה הכי שווה בדליתים לכיוון אילת לשלושה ימים מהפנטים מכיף. בהגעתנו ליטבתה בערך תוך שתי שניות הודות לעמרי הנהג עצרנו להתפנק משוקו אמיתי מחנות המפעל ולאחר מכן המשכנו לאילת והתמקמנו בבית ספר שדה הנחמד ביותר השוכן לים סוף. התחלנו את היום בהסבר כללי על ים סוף אלמוגים ובעלי חיים החיים בסביבה , התחלקנו לקבוצות ויצאנו אל עבר חוף אלמוג שנמצא ממש מעבר לכביש על יד בית ספר שדה. שם עברנו תדרוך קצר , קיבלנו שאלות חקר שונות ויצאנו לצלול אל מצולות הים האדום. על אף המים הקפואים של הים לא היה אפשר להתעלם מן היופי הנרחב של השונית העשירה ובבעלי החיים השונים ומרתקים בה. יצא לנו לראות המון דגים מוכרים כמו נמו ודורי והכי היה מרגש לראות דג שנקרא תוכינון שרובנו החלטנו שזהו הדג הכי יפה במזרח התיכון. לאחר ארוחת צהרים ועוד צלילה , יצאנו לסיור לילי לאורך החוף וראינו את חיי הלילה של בעלי החיים במים. נתקלנו בעדר קיפודי ים ועכשיו כולם יודעים שלים לא נכנסים בחושך שאר היום הסתכם בלילה טוב וכולנו נפלנו למיטות ונרדמנו בשנייה בבוקר לאחר ארוחה מזינה יצאנו אל שמורת עברונה טיילנו ראינו בעלי חיים וצמחים שמאפיינים את המדבר ומשם המשכנו אל המכון לחקר ימים ואגמים באילת בו ראינו חקר של גידול דגים שונים כמו בורי וטונה וגידול אצות אותן גם חלקנו טעמנו היה מאוד מעניין ומשם נסענו לנחל שני לקניון האדום עשינו מסלול קצר במקום המדהים הזה ועצרנו לפקל קפה ותה כיפי וקצת טיפוסית ועכשיו בגלל דני כולם פצועים. חזרנו לבית ספר שדה והלכנו לכייף קצת בטיילת משם כולם חזרו עם קעקועי זוהר ארגוב עקרבים וקיפודים (נועה לי) פה נגמר היום השני והנה מגיע היום השלישי והעצוב של החזרה הביתה קמים בבוקר שוב אוכלים ארוחה מזינה יוצאים שוב ליטבתה הפעם לא לשוקו אלא לחי בר ...... בחי בר נסענו וראינו את החיות ששמורות שם ואיזו בר יענה ניסתה לתפוס טרמפ איתנו אבל עמרי הנהג לא הסכים וברח נסענו ונסענו והגענו לחצבה לחווה החקלאית מו"פ ערבה חוות יאיר שם ביקרנו בחממה מלאת גידולים ושמענו קצת על החקלאות באזור ומשם התחילה הנסיעה המייגעת בפקקים של יום חמישי לפני חג הביתה בקיצור , חבל שחזרנו קחו אותנו למצוא שוב את נמו