top of page

יום רבין


יום הזיכרון ליצחק רבין – "לקיחת אחראיות על המילים"

היום, ה-13 בנובמבר, ציינו את יום השנה ה-21 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. יום זה עמוס ברגשות, בדעות שונות וצדדים שונים, באנושיות, בהבנה. זהו יום שלא משנה בו מהי עמדתך הפוליטית, אתה נתקל במחשבה על מה שקרה, האם זה בהכרח היה הפתרון? ומהו האמצע בין הקיצונים? האם אנחנו האמצע? הפיוס? ההבנה של הצד האחר?

שכבת י"ב לקחה אחראיות על העברת היום הזה לשכבות הצעירות והתמודדו עם העברת תוכן לא פשוט. היום עסק סביב הנושא "לוקחים אחראיות על המילים".

היום נפתח בהתייחסות לכרזה "היד הקלה על המקלדת" והעברת שעת מחנך לשכבת י' ע"י תלמידי י"ב. בשיעור התנהל דיון על הסתה, כיצד היא פועלת? כיצד מילים מסיתות ומה הן ההשלכות השונות? לאחר מכן הוצגו כרזות שונות שעוררו דיון בנושא זה וגרמו לחשיבה על כיצד כרזות משפיעות על הדעה הציבורית. לבסוף התלמידים יצרו כרזות משלהם, כרזות שונות ויצירתיות המדברות על הרצח, על ההסתה ובכלל על נושאים שנגעו להם. השיעור נגמר בהצגת הסרטון "אל תשתפו. אל תשתתפו." החושף כיצד תגובות שליליות ופוגעניות ברשתות החברתיות משפיעות על האנשים שאליהן הן מכוונות. אנו, תלמידי י"ב יצאנו משעת המחנך הזו בהרגשה שהצלחנו להעביר את המסר ושהתלמידים באמת חשבו על הנושא של לקיחת האחראיות על מה שהם משתפים, מה שהם אומרים, על ההסתות השונות והכי חשוב – על זה שמאחורי הכל עומדים אנשים בעלי רגשות.

לאחר מכן, הכיתות השונות הסתובבו בין תחנות שונות שהיו מופעלות ע"י הדליתים ברחבי בית הספר. היה הרכב מוסיקלי שהציג את השוני בין הצדדים (ערבי-יהודי) בצורת שירה אך איחד ביניהם והראה כי גם עם שוני אפשרי ליצור ביחד. תחנת שיר הסטיקר אשר הציגה את השיר המפורסם הכולל בתוכו סטיקרים שונים הנוגעים לכל אחד במדינה, התעורר דיון על בעיתיות הסטיקר המכליל, על המשמעות שלו ובעיקר על האחראיות שאנו נושאים כלפי האדם האחר כאשר אנו כותבים סטיקר. בנוסף היו תחנות נוספות כמו דיון בעקבות שיר ומשחק ילדים, בכל התחנות התרחשה פעילות ודיון סביב נושא קבלת האחר ולקיחת אחראיות על הדברים שאנו עושים, על המילים שאנו אומרים.

את היום סיכמנו בטקס בוואדי בו בנות י"ב ביצעו ריקוד נוגע ללב שהרכיבו לבדן. תלמידי י"ב מאוד מקווים שכולם יצאו מהיום הזה עם הבנת המסר אותו רצינו להעביר ושתוכלו להעביר את המסר הלאה.

כתבה- ניקול קוזנצוב

11 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page