top of page

מגמת מחשוב ובקרה י"ב בסיור למנחת פיק


ביום חמישי (19.10.17) יצאנו לסיור במנחת התעופה פיק שבדרום רמת הגולן.

המנחת משמש את חברת אלביט מערכות לצורך ניסויים ובדיקות של כלי טיס בלתי מאוישים מתוצרתה, אותם היא מוכרת לעשרות מדינות ברחבי העולם וכן גם לחיל המודיעין הישראלי.

בהגיענו למקום נפגשנו עם אריאל גנקין, בוגר בית-ירח והמגמה בעצמו, שהסביר לנו על שימוש הכטב"מים בתעשייה הצבאית והאזרחית , על אופן הבקרה והשליטה עליהם ככלי טיס שיש להפעילם מרחוק , ועל היכולות שלהם לתפקד בשטח כמטוס לכול דבר, מלבד נשיאת בני אדם.

במהלך הסיור ראינו כלי טיס בלתי מאוישים מסדרת הרמס, של חץ הכסף (חברת בת של אלביט מערכות), הרמס 900 והרמס 450 , ואת המבנה הפנימי שלהם. בהמשך צפינו בהמראת כטב"מ מעל לשמי המתחם, ואת קרונות השליטה והבקרה בהם יושבים מפעילי הכטב"מ. השליטה מרחוק על כלי טיס גדול מימדים שמגיע לטווחים מאוד רחוקים וגבהים גבוהים נעשית, למעשה, על ידי תקשורת לוויינית.

אין ספק כי הלימודים בנתיב הטכנולוגי בתיכון מהווים בסיס בהמשך להבנה מעמיקה של מערכות מסוג זה. בזכות הידע שנרכש במהלך הלימודים במגמה, הצלחנו להבין כיצד נעשית הבקרה על פעולתו של הכטב"מ, על אף שבפועל היא נעשית בידי מכונה ; מדובר במערכת שלמה שמורכבת מתתי-מערכות אלקטרוניות ומערכות הספק, יודעת 'להקשיב' לתוכנת מחשב ובהתאם לפקודותיה לבצע אינספור פעולות מתקדמות כגון שינוי כיוון טיסה, נסיקה , הפעלת מצלמות אינפרה אדום (לראיית לילה), צייני לייזר ואף נשיאת מטעני ייעוד כמו פצצות וטילים- פעולות שקשה לצפות ממערכת שאינה פועלת ידנית ובאופן ישיר על ידי בן אדם.

צפינו בהמראה של כטב"מ על המסלול, והפעלתו מרחוק בידי המפעילים שישבו בקרון השליטה והבקרה ליד המסלול.

לאחר הסיור המהנה והמועיל במנחת פיק עצרנו לפיק ניק בדרכינו חזרה, והתיישבנו לאכול את מה שכול אחד הביא מראש לסיור.

זה היה יום מהנה , מגבש וחוויתי עבורנו

20 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page