top of page

סמינר תלמידי מדעי הסביבה באילת


יום 1:

יצאנו בחצות מבית בנדל ולאחר נסיעה ארוכה של 6 שעות הגענו לבית ספר שדה אילת. שם נפגשנו עם המדריך אייל להרצאה בנושא ייחודיות הסביבה הטרופית הימית באזור אילת. בסוף ההרצאה יצאנו לשנרקל בשמורת הטבע חוף אלמוג. הקבוצה שנירקלה ונהנתה מיופיה של השונית ומהצלילה ליד סלע משה. בסביבת הסלע פגשנו מינים שונים של דגים, אלמוגים ובעיקר ראינו נוף יפיפה ורגוע.

את ארוחת הצהריים העברנו במתחם הקניון ''מול הים'', שבענו ונהננו מהזמן.

לאחר מכן נסענו לעבר שמורת עברונה. סיירנו בבריכות המלח של אילת, שם חווינו חוויה מקסימה תוך צפייה בלהקת פלמינגו גדולה שנמצאה במקום. משם המשכנו לשמורת דקלי הדום, המגיעים כאן לקצה גבול תפוצתם הצפוני.

תחנתנו האחרונה ליום זה הייתה פארק הצפרות החדש, שבו עברנו סיור קצר בחיפוש אחר ציפורים.

וכך נגמר לו היום הראשון בסמינר שלנו.

יום 2:

את היום הבא התחלנו במרכז הלאומי לחקלאות ימית, שם הכרנו את רועי שהעביר לנו סיור מעניין. הוא הציג בפנינו כמה נושאים ושיטות גידול דגים. דרך פעולת המרכז היא בעצם לדמות את מה שקורה במערכת אקולוגית טבעית, ככה שבסופו של דבר לא נוצר זיהום.

לאחר מכן עברנו למסלול הליכה בנחל שני, עצרנו לכמה עצירות וצחקנו המון. ממסלול זה המשכנו למסלול של הקניון האדום. אמנם קניות שם אין אך עליות היו לא מעט, יתדות, אבנים ואבק כמובן נכללו גם בעניין.

בעוד שאנחנו הולכים נתקלנו במחזה לא רגיל ומיוחד - לצדנו על ההרים יעלים מחזרים. הלשון אז בצבצה וליעלה הזכר נתן קריצה, אך היעלה ממנו התעלמה. היעל אז מבואס נשאר במקומו ולא זז.

מהקניון עברנו לקניון האמיתי. התרוצצנו בין החנויות, אכלנו, וניצלנו את הזמן כמו שצריך. כך סיימנו את היום השני - בטעם טוב ובסיפוק.

יום 3:

אחרי התארגנות בוקר יצאנו לחי-בר יטבתה, צפינו בבעלי החיים במקום - יענים, ערודים, ראמים, דישונים. נודע לנו כי הם נכחדו בעבר מארצנו כתוצאה מצייד, וכיום חלקם בתהליכי שיקום והשבה לטבע.

משם המשכנו למו''פ ערבה - מרכז למחקר ופיתוח של גידולים חקלאיים באזור הערבה. המדריך ערך לנו סיור בחממות שבהם גדלים צמחים וירקות שונים. סיימנו את ביקורנו במקום בצורה חווייתית ומלמדת באמצעות שיטוט בין תחנות וירטואליות העוסקות בפיתוח הערבה.

מכאן יצאנו לנסיעה ארוכה לכיוון הבית 🙂

כך נגמר לו היום השלישי בסמינר.

חווינו סמינר מלמד ומהנה מאוד. אין ספק שהייתה לנו חוויה מדהימה!

מדעי הסביבה יב' תשע''ח

כתבו: לאונה כגן ומאור משולם

8 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page