top of page

מסע ישראלי שכבת י"א מחזור ע"ד


במוצ"ש שעבר 6.1.18 חזרו כ-180 תלמידי שכבת י"א משבוע מסע ישראלי – מסע בראשית. מטרתו של המסע היא להעמיק את העיסוק בזהות הישראלית והיהודית של בני הנוער ולהעלות למודעות ולעשייה הן את ההתפתחות האישית של כל תלמיד ותלמידה והן את התפתחות ובניית הכיתה כקבוצה פועלת ולומדת.

המסע החל בטקס פתיחה מול הזריחה במכתש רמון וביום טיול רגלי בסימן אני ועצמי וההתמודדות מול קשיים שונים. ביום השני של המסע הדגש היה על אני והקבוצה ואני והקהילה כאשר כל כיתה עברה תחנות ODT ועיבוד של החוויה ושל הקשיים בפארק דימונה. בנוסף, כל כיתה התנדבה במקום פעילות שונה ברחבי ירוחם ודימונה: בית אבות, גינה קהילתית לתלמידי בתי ספר יסודיים, מוסד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, חלוקת אוכל למשפחות ועוד...

יומו השלישי של המסע הוקדש לקשר בין כל תלמיד למדינה, כאשר כולו התנהל ברחבי ירושלים: סיור בהר הרצל, ביקור בעיר העתיקה וכמובן מפגש בכותל. על אף מזג האוויר הקר שפקד אותנו, האווירה היתה משמעותית והתלמידים התגייסו לטובת הלמידה והתהליך.

בבוקר יום שישי נסעה השכבה לשישי-שבת משותף בחיספין בדגש על הכרות וחיבור בין האני של כל תלמיד לעם בארץ וליהדות בחייו. סוף השבוע הקר הביא איתו עבודה משמעותית ושיח בתוך הכיתות, תוך הכרות עם סגנונות שונים של שבת ודיון על הדברים.

המסע המיוחד אותו מלווים מחנכי השכבה ומדריכים מקצועיים של חברת מסע ישראלי הינו מסע פיזי, נפשי ורגשי אותו עובר כל תלמיד. כל יום מתבסס על מעגלי שיח ושיתוף באופן מודרך ומונחה ומוביל כל תלמיד ותלמידה לקחת חלק ולבנות את מקומו הן ברמה האישית והן בתוך כיתתו ובתוך השכבה.

זהו מסע יוצא דופן, מיוחד ומאתגר ואכן חזרנו עייפים מאוד אך עם סיפוק רב ותחושת מלאות במוצ"ש כל אחד לביתו...

במהלך השבוע האחרון בו חזרה השכבה ללמידה ולשגרה בית ספרית ציינו רבים מהתלמידים עד כמה שבוע זה היה משמעותי עבורם, כמה נהנו והכירו תלמידים אחרים בכיתה ובשכבה ועל תחושת ההתפתחות והגדילה שמלווה אותם.

צילומים- שי בקיש, יא' 4

34 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page