top of page

טקס פתיחת שנה תשפ"א



הבוקר, פתחנו בבית ירח את שנת הלימודים תשפ"א המיוחדת...

במסגרת המגבלות, לא ניתן היה לקיים את הטקס המסורתי בנוכחות כלל בית הספר אך היה לנו חשוב לשמר את כניסתם והגעתם הנעימה של תלמידי כיתה ט' החדשים...

ולכן...

נציגי שכבה י"ב ארגנו טקס פתיחה 

מקסים וקיבלו באופן מרגש ומכבד את האליפים לביתם החדש בבית ירח.

הטקס שודר בשידור חי לתלמידי שכבה י' שנפגשו עם המחנכים וצפו בו בכיתות ולתלמידי שכבות י"א-י"ב שנפגשו עם המחנכים בזום וצפו בטקס יחד.


אין ספק שהתקופה מזמנת לנו אתגרים חדשים ואנו שמחים שהצלחנו לקבל בברכה, בהתרגשות ובשמחה את 222 תלמידי שכבה ט' שהצטרפו לבית ירח השנה.


נאחל לכלל תלמידנו שנה מלאה בסקרנות, למידה, הנאה וכמובן בריאות ⁦♥️⁩⁦


מדבריו של שרון שדה מנהל בית הספר:


בוקר טוב בית ירח,

בוקר טוב אליפים שנמצאים איתנו פה בואדי היפה שלנו ובוקר טוב לבטיחים לגמילים ולדליתים שצופים בנו בטקס פתיחת השנה. כמו כל כך הרבה דברים שהשתנו בחיינו בחצי השנה האחרונה גם הטקס הזה אינו הטקס המסורתי שלנו בפתיחת שנת הלימודים.

שנת הלימודים שאנו פותחים היום תהיה שונה מכל מה שהכרנו וזה נכון עבור כולנו, צוות בית הספר וכמובן עבורכם תלמידים יקרים. שנה זו בצל הקורונה מאתגרת את כולנו ומחייבת אותנו להשתנות ולצעוד בדרכים חדשות, לעיתים לא סלולות, שאנו כולנו נפתח יחד.

אני מתאר לעצמי שרבים מכם מוטרדים איך תלמדו בשנה הקרובה? איך תהייה חווית בית הספר כאשר תגיעו לבית הספר רק יומיים- שלושה בשבוע? מה יהיה על בחינות הבגרות? מה יהיה על הפעילויות החברתיות? הטיולים השנתיים? ועוד שאלות רבות שמטרידות אתכם. אין לי תשובה לכל השאלות הללו. אבל אני יכול להבטיח לכם שאנחנו, כל צוות בית הספר, נהיה לצדכם כל הזמן ויחד כולנו ניצור שגרה חדשה ומבורכת בבית ירח. אני מבטיח לכם שנעשה הכל בכדי שאף אחד מכם לא יישאר מאחור וכולכם תצליחו בכל המשימות העומדות בפניכם השנה. בשביל זה אנחנו פה. דבר זה תמיד נכון, בכל שנת לימודים, ובכל זאת השנה זה מעט שונה.

במהלך חודשי הקיץ עבדנו להתאים את ההוראה שלנו למציאות החדשה, הוראה המשלבת בין למידה בבית הספר ולמידה עצמית שלכם בבית. זה דורש מאיתנו לעשות שינוי מאוד גדול בכל דרכי ההוראה שלנו אבל זו גם הזדמנות אדירה עבורנו לשנות ולהתחדש.

גם עבורכם התלמידים השנה הזו מזמנת התנסויות לימודיות חדשות. תלמדו בקבוצות קטנות יותר, יהיה לכם יותר חופש, אתם תדרשו ללמוד יותר בבית אבל גם תהיה לכם הרבה יותר עצמאות בתכנון הזמן שלכם ותכנון הלמידה. אבל אולי השינוי הגדול ביותר השנה הוא, שהמציאות מחייבת אתכם לקחת אחריות גדולה יותר על הלמידה שלכם. זוהי בעיני הזדמנות אדירה עבורכם להתפתח ללומד עצמאי, שזו אחת המיומנויות והיכולות החשובות ביותר במאה ה-21.

דוד בן גוריון אמר כי: "בחינוך הנוער לא נוכל להתעלם מהיעודים האנושיים הגדולים שבישרו נביאנו, ייעודי הצדק והחסד, האחווה האנושית, אהבת הבריות; עלינו לנטוע בלב הילדים משחר ילדותם שאיפה לחברה מתוקנת שאין בה קיפוח ועוול וניצול, אלא שוויון וצדק, ואחוות יצירה וחירות וסובלנות הדדית." הקיץ האחרון שעברנו היה סוער ביותר ונראה לעיתים כי החברה הישראלית הולכת ומתפצלת וביטויים של שנאה הסתה ואלימות הולכים ומתרבים. דבריו אלו של בן גוריון הם נר לרגלינו פה בבית ירח ולשמחתי הדבר בה לידי ביטוי בחיי היום יום שלנו בבית הספר, במספר התלמידים שיוצאים לשנות שירות, במספר התלמידים שלוקחים חלק בתכנית המצוינות החברתית וגם השנה זכינו להיות בין בתי הספר המובילים בארץ שהצטיינו בקידום תלמידיהם בתחום הלימודי, החברתי והערכי.

אנו נמשיך לפעול לחיזוק תחושת השייכות של כל תלמידי בית הספר. נמשיך לעודד מצויינות, מעורבות חברתית ותרומה לקהילה ובעיקר נמשיך לעשות הכל באהבה.

זה המקום להודות לכל צוות בית ירח המורים ועובדי המנהלה שמגיעים יום יום לבית הספר מתוך תחושת שליחות ואמונה אמיתית בחינוך ושינוי חברתי. אני בטוח כי הדוגמא האישית, הקשר האישי והרצון לקדם כל אחד מהתלמידות והתלמידים בפן האישי וגם בתחום הלימודי הם אלו שהביאו את בית ירח להיות אחד מבתי הספר הטובים בארץ.

אני רוצה גם להודות לראש המועצה עידן גרינבאום, למנהל אגף החינוך הנוער והספורט יאיר ילובסקי ולכל עובדי המועצה על התמיכה והליווי של בית הספר.

היום אנו מתחילים את שנת הלימודים תשפ"א.

התחלה מעצם טיבה מזמנת חששות, התרגשות וציפייה, זהו הרגע בו הכוונה מתחילה להפוך לעשייה. זהו הרגע שבו משהו חדש נפתח. זאת הסיבה שבהתחלות יש המון המון כוח.

כוח להחליט מה אני רוצה להשיג השנה.

כוח לבחור מה ומי אני רוצה להיות.

ההתחלה גם מאפשרת לי לבחור מה אני לא רוצה יותר בשנה זו, מה כבר לא מתאים לי ומה אני רוצה לשנות.

אני מאחל לנו, שכל אחת ואחד מאיתנו ידע לבחור את הבחירות הנכונות עבורו בחירות שיש בהן ראייה אישית וחברתית. בחירות שיביאו אותנו להיות קצת יותר טובים ומתחשבים, מקבלים גם את מי ששונה מאיתנו ומכבדים כל אדם באשר הוא אדם.

שתהייה לכולנו שנה טובה מלאת בריאות

שנת עשייה שנה משמעותית ומאושרת.

וכפי שכתבה נעמי שמר

"שיפה ושנה תהא השנה אשר מתחילה לה היום".











388 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page