top of page

סמינר תלמידי יב' סביבה באילת

סמינר תלמידי יב' סביבה באילת 2-4.11.21

יום שני 1/11 ניפגשים בשעה 23:30 בבית בנדל, כולנו מרוגשים ומתלהבים מהטיול שחיכינו לו מהיום הראשון שלנו במגמת סביבה - סמינר אילת.

אחרי נסיעה ארוכה וכמה עצירות בדרך הגענו לבית ספר שדה אילת, שמנו את הדברים שלנו וישר טיפסנו לראות את הזריחה מהר צפחות עם פקל נחמד וטוב. אחרי שראינו את הזריחה המהממת הלכנו להחליף לבגדי ים ויצאנו לשנרקל בחוף אלמוג. החוויה הייתה מדהימה.

באותו היום הספקנו גם לבקר במכון הבינאוניברסיטאי למדעי הים ולשמוע על המחקרים שמתבצעים במקום, ובנוסף, נפגשנו עם אסף אדמון, מנהל היחידה לאיכות הסביבה בעיריית אילת, שסיפר לנו על המהפך שהעיר עוברת בשנים האחרונות בכל מה שקשור בשמירת הים והחופים.

יום למחרת יצאנו לטיול בעמק ססגון ובדיונת החול. שמענו מפיו של יניב גולן, חבר קבוץ סמר, את הסיפור על המקום ומה רצו לעשות ממנו ועל ה״ניצחון״ שהתרחש שם בזכות מאבקם של מספר אנשים (והוא אחד מהם). כמובן שלא וויתרנו על טיפוס על הדיונה.

במעבר חד נסענו לסיור במרכז לחקלאות ימית. שמענו על הפעילות המתבצעת במקום וראינו כיצד מגדלים אצות, דגים וקיפודי ים על מנת שיוכלו לספק מקור תזונה בעתיד, כאשר הים יהיה דל במשאבים אלו.

בערב נסענו קצת לטיילת בעיר לאכול ולהסתובב.

ביום האחרון לסמינר סיירנו במרכז ויידור לחקלאות בערבה אשר נמצא בחצבה ומשם חזרנו הביתה.

הטיול היה עבורנו כל כך משמעותי וחוויתי. מעבר לחומר הלימודי ולידע החדש שרכשנו יצרנו קשרים עם ילדים במגמה שלא היו לנו לפני כן. בין אם זה השיחות מחוץ לחדרים שכולנו יושבים ביחד, בחדרים עצמם, בזמן הנסיעות באוטובוס והשירה תוך כדי , או השיחות הקצרות בזמן ההליכה בטיולים וכמובן הצחוקים.

מקווים שהמסורת הזאת תמשיך בבית ירח לעד.

תודה לאלה סלע מיכאלוב ולאהד כהן על זה שהפכו את הטיול הזה לעוד יותר חוויתי ומשמעותי עבורנו.