top of page

ערב הוקרה ליוצאי שנת שירות ומכינות


ערב הוקרה ליוצאים לשנת שרות ומכינות קדם צבאיות

שנת שירות או המכינה הקדם צבאית היא שנה של התנדבות קהילתית ולמידה, שבה לוקחים חלק מהצעירים והצעירות לפני גיוסם לצה"ל. בשנה זו הנער בוחר לתרום למען החברה מרצונו האישי, אין זו חובה המוטלת עליו – אך המשמעות שלה לחברה ולקהילה בישראל וכן לצעיר או לצעירה שבחרו לבצע אותה, היא משמעותית ביותר. מדובר בשנה שהיא כולה – תרומה ,למידה ועשיה . במהלך שנות י"א וי"ב עברו תלמידי בית ירח בשיתוף עם מרכז עידן תהליכי הכנה וליווי צמודים ומאומצים, שבסופם כל תלמיד שבחר להתנדב לפני הגיוס לטובת מעורבות חברתית, עושה זאת.  

השנה יוצאים לשנת שרות ומכינות מספר מדהים של 56 נערות ונערים.  מספר שאפילו במושגים ארציים הוא בלתי רגיל.

בערב ההוקרה חוץ מדברי ברכה והוקרה הוזמן לספר את סיפורו האישי מר ראובן צמח הפועל ב "קרן רמון ".  סיפור חייו מעורר השראה.  אדם, שצמח מהקושי לגבהים שבלתי יאמנו.

ראובן היה בן שלוש כשאמו מתה. בהמשך נטש אביו את הבית והוא הועבר למשפחה אומנת. "הרגשתי סוג ב', בית הספר לא התחשב בי, ברגשות שלי ובמצבי. בכתה ט' כתבו שלא אוכל להמשיך בלימודים". צמח לא ויתר והחל לעשות שינוי בחייו: הוא התגייס לצנחנים ולאחר שחרורו למד לבגרות וסיים תואר ראשון בהצטיינות במכללת עמק יזרעאל, לאחר מכן המשיך ללימודי תואר שני בפילוסופיה ותקשורת פוליטית באוניברסיטת תל אביב ובקרוב הוא מתכוון לסיים את לימודי הדוקטורט("הארץ") . למרות האפשרויות החדשות שנפתחו בפניו בחר להקדיש מזמנו לעבודה עם נוער ולפיתוח תוכניות מנהיגות. תוכניות אותן מוכן צמח להעביר בשמחה לבית ירח ולעמק הירדן. הרצאתו הייתה מרגשת ובעיקר נתנה לנוער פרספקטיבה אחרת לעולם האמיתי אותו יפגשו בשנה הקרובה.

לסיום, אנו רוצים לאחל לנוער מדהים זה בהצלחה. שידעו למצוא את הכוחות להוביל את המסגרות בהם יהיו בחוכמה, במוטיבציה וברגישות .




25 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page